Hari Guru

copy dari 1Malaysia

Awal bulan lalu satu artikel di dalam akhbar telah mengenengahkan Encik Vincent Fernandez, salah seorang bekas guru saya. Di dalam artikel tersebut, beliau telah memberikan satu laporan yang boleh saya sifatkan sebagai kad laporan kecemerlangan waktu persekolahan saya sebagai seorang murid sekolah menengah di Saint John Institution, Kuala Lumpur. Saya sangat berbesar hati kerana beliau mengingati saya sebagai seorang murid yang baik, memandangkan sebagai budak lelaki, saya juga terlibat dengan kenakalan pada  waktu persekolahan.

Pada saya guru adalah antara wira yang paling terabai di dalam negara kita, hinggakan adakalanya di tempatkan di kawasan perkampungan yang jauh di pedalaman negara. Mereka ini  menghabiskan sebahagian besar daripada kehidupan mereka mengasuh dan membentuk anak-anak orang lain menjadi bakal modal insan yang akan mendorong  pertumbuhan negara…

Tinggalkan Jawapan

