MENINGGAL DUNIA USIA 113 TAHUN DI DAERAH KUNAK

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM 1MALAYSIA 1SILAM

DSC01681DSC01642DSC01648DSC01664

Hari ini saya telah menziarahi RAKYATKU yang baru sahaja kehilangan seorang ahli keluarga kerana panggilan Allah SWT. Sebagai seorang wakil rakyat kawasan P188 Silam saya menemui keluarga mereka dengan mengucapkan TAKZIAH semoga roh akan dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Saya ingin mengajak kepada kaum muslimin dan muslimat marilah kita bersama-sama membaca surah AL-FATIHAH sebagai hadiah kepadanya.

DSC01697DSC01700DSC01725DSC01736DSC01709

Saya sebenarnya terkejut dan tidak menyangka pemergian beliau ini sudah mencecah umur lebih kurang 113 tahun umur yang paling panjang sekali Allah anugerahkan kepadanya. Dikawasan Kunak ini ada 2 orang yang meninggal dunia. Saya telah melawat dan menghadiahkan bacaan surah YASSIN.

Saya berharap kepada pihak keluarga yang ditimpa musibah ini diharap banyak-banyak bersabar kerana Allah SWT lagi Maha Pengampun dan Maha Mengetahui.

DSC01742DSC01743DSC01748DSC01749

Ketika sampai di Lahad Datu saya terus menunaikan solat zohor di masjid Haji Muda berjemaah. Selepas itu saya terus ke Masjid Ar-Rauddah untuk menyampaikan sumbangan Tangki dan pada petang ini diadakan berbuka puasa,solat maghrib,isyak dan solat terawih berjemaah bersama rakyat saya.

 

YANG BERHORMAT TUAN HAJI SALLEH BIN HAJI KALBI

AHLI PARLIMEN MALAYSIA, P188 SILAM

DUTA KEAMANAN UPF PBB

Tinggalkan Jawapan

